Impactive Kennisbank: Klantcontactcenter (KCC) scripts

In de ongekend uitgebreide en altijd actuele Impactive Kennisbank vindt u - letterlijk! - alles wat u wilt of moet weten over de complete overheidsdienstverlening. U kunt de Kennisbank inzetten via alle kanalen, waaronder klantcontactcentrum (KCC), website, balie, telefoon, e-mail, post, chat en twitter. De Kennisbank - dé informatiebron voor al uw dienstverlening - ontsluit alle relevante informatie door middel van onder andere de Klantcontactcenter (KCC) scripts.
 
 

 DemoBrochureAfspraak maken

 

Klantcontactcenter (KCC) scripts: beter en sneller Antwoord® met minder kosten

Herkent u dit? Uw gemeente wil:

  • Meer vragen direct beantwoorden in het KCC
  • Betere en snellere dienstverlening met minder kosten
  • Minder telefoongesprekken doorverbinden met vakafdelingen
  • Altijd en overal hetzelfde goede antwoord op dezelfde vraag

Kies dan voor het Impactive product "KCC-Scripts"

Unieke KCC ondersteuning
De Impactive KlantContactCentrum(KCC)-scripts zijn eenvoudig te gebruiken vraag-en- antwoord toepassingen over complexe onderwerpen. Uw KCC-medewerkers hoeven geen vakkennis van het onderwerp te hebben om toch de hoogwaardige kennis te gebruiken. Zo zet u generalisten op veel meer terreinen in!

Klantspecifieke informatie in seconden!
Een productencatalogus levert algemene productinformatie. Een vraag-antwoordcombinatie (VAC) levert algemene informatie over een vraag. Maar onze KCC-Scripts geven concrete toepasbare informatie op basis van de situatie van elke individuele klant. En dat in gemiddeld 30 seconden!

In elk script staat de situatie en de vraag van de klant centraal. Met eenvoudige vragen brengen het script deze in kaart. Onder water interpreteert het script de wet- en regelgeving voor deze klantsituatie en komt met praktische en juridisch juiste resultaten.

Op maat voor uw gemeente
Impactive levert niet alleen de KCC-scripts, maar past deze aan op basis van uw gemeentelijke verordeningen en werkwijze. Ook het inhoudelijk beheer ervan is bij het abonnement inbegrepen. Zowel landelijke als lokale wijzigingen in regelgeving voert Impactive door in de KCC-scripts. Reguliere wijzigingen, zoals kosten, werkwijze en locaties past u zelf aan.

Nieuw: Basisversie voor een snelle start
De nieuwe basisversie van de scripts bestaat uit 20 landelijk geldende scripts. U past deze zelf binnen een uur aan de situatie van uw gemeente aan en u kunt direct van start. Nu bestellen, morgen aan de slag!

Altijd en snel het juiste antwoord
Met de Impactive KCC-scripts geven uw KCC medewerkers niet alleen snel een antwoord maar ook altijd het juiste. Een paar bijzondere voorbeelden van hoe de scripts de kwaliteit van uw dienstverlening sterk kunnen vergroten:

  • Als uw klant een nieuw paspoort wil omdat het oude vol is dan leidt het script naar de mogelijkheid van een zakenpaspoort.
  • ls uw klant asbest wil verwijderen dan is het resultaat een stappenplan afhankelijk van soort en omvang van het asbest.
  • Als iemand twee honden afmeldt dan krijgt de aanvrager te horen wat de gemeente aan teveel betaalde hondenbelasting teruggeeft.

Dekt 80% van alle vragen
Met de huidige verzameling van ruim 60 scripts (en dit aantal blijft groeien) kan uw KCC minimaal 80% van de informatievragen direct beantwoorden.
 

Speciale versies per kanaal
De KCC-scripts zijn primair ontwikkeld voor gebruik door uw medewerkers aan de telefoon en bij de balie. Maar de meeste scripts kennen ook een webversie. Daarin zijn de vragen en antwoorden geoptimaliseerd voor de inwoner die één keer per jaar iets met de gemeente moet regelen. Sommige vragen zijn in meerdere stappen opgeknipt of kennen speciale 'weet-niet' routes.
 

Wizards: complete afhandeling
Naast de Impactive Kennisbank levert Impactive ook zogenaamde wizards. Dit aantal groeit continu. Hierbij kunnen burgers en bedrijven zelf exact de rechten op bijvoorbeeld een subsidie of een vergunning bepalen. Daarmee maakt u niet alleen uw informatievoorziening klantspecifiek maar ook kunt u direct en naar keuze geheel automatisch de aanvragen afhandelen. Met de Impactive wizards is de specialistische kennis van de vakafdelingen op betrouwbare wijze beschikbaar in uw KCC. Dat betekent: hoogwaardige dienstverlening, compleet digitaal, korte doorlooptijden, eenvoudige processen, directe afhandeling, forse kostenbesparing en tevreden klanten.

De ruim 60 KCC-scripts hebben de volgende hoofdonderwerpen:

  • Reizen & Identiteit
  • Burgerzaken
  • Openbare ruimte
  • Belastingen & Heffingen
  • Onroerend goed
  • Verkeer & Vervoer
  • Afval
  • Cultuur, sport en ontspanning
  • Werken & Ondernemen
  • Geld


De basisversie bestaat uit de volgende scripts:
01. Welk reisdocument heb ik nodig?
02. Welk identiteitsbewijs heb ik nodig?
03. Nederlandse identiteitskaart
04. Paspoorten (incl. zaken- vreemdelingen- en vluchtelingenpaspoort)
05. Rijbewijs
06. Bromfietsrijbewijs
07. Aansprakelijk stellen gemeente
08. Briefadres
09. Eerste inschrijving in Nederland
10. Erkenning kind
11. Huwelijk en partnerschapsregistratie
12. Verhuizing en emigratie
13. Verkiezingen, machtiging
14. Asbestverwijdering
15. Loterij, prijsvraag, bingo organiseren
16. Woning tijdelijk verhuren
17. Immigratie
18. Gehandicaptenparkeerplaats
19. Terras of uitstalling exploiteren
20. Horeca starten

 DemoBrochureAfspraak maken


 

De voordelen op een rij

Direct inzetbaar bij elk 
       klantcontact

Geeft altijd hetzelfde
       juiste antwoord door
       elke medewerker


Geeft korte en praktische
       informatie, voor elke individuele
       klant relevant

Geheel aangepast aan uw
       gemeentelijke regels en
       procedures

 Inpasbaar in elke website
        en koppelbaar aan elke PDC,
        formulierengenerator of 
        midoffice.

 
 

Vragen? Wij bellen u!

Organisatie:*
Aanhef:
Voornaam:
Tussenvoegsel:
Achternaam:*
Telefoon:*